Opći podaci o predškolskoj ustanovi
Javna ustanova za predškolsko vaspitanje i obrazovanje Goražde počela je sa radom 25.11.1975.godine sa sjedištem u ulici Maršala Tita bb Goražde.
Odlukom Općinskog Vijeća Goražde broj:01-023-37/97 od 01.09.1997 godine osnivač ove Javne ustanove je Općina Goražde. Preregistracija naziva ustanove izvršena je u Javna ustanova za Predškolski odgoj i obrazovanje Goražde sa istim sjedištem i upisana u sudski registar kod Kantonalnog suda u Goraždu dana 06. marta 1998.godine pod brojem UP – II-38/98.
Javna ustanova za predškolski odgoj i obrazovanje Goražde se nalazi u centru grada i ima dva ulaza u objekat. Službeni ulaz iz pravca ul.Seada Sofovića Sofe i ulaz za roditelje iz pravca ul.Maršala Tita. Ulazi u objekat vrtića su prilagođeni za korisnike usluga, jer imaju parking prostore. Većina djece dolazi u vrtić autom ili pješice, jer stanuju u užem gradskom jezgru, pa prevoz ne predstavlja problem za roditelje.
Organizacija rada
Sa stanovišta organizacijske forme, koncepcije i programske orjentacije JU za predškolski odgoj i obrazovanje Goražde je dječiji vrtić za kontinuirani cjelodnevni boravak. Primarni program obuhvata njegu, odgoj i obrazovanje djece od dvije godine do polaska u školu. Programi su usklađeni sa radnim vremenom roditelja i potrebama socijalne sigurnosti djece. Ustanova provodi primarni cjelodnevni program u trajanju od 10 sati. Radno vrijeme vrtića je svakim radnim danom od 6.00 h i 30 min do 16 h i 30 min. Ustanova je smještena u jednom objektu u ul.Maršala Tita br.6 u Goraždu koji je u funkciji i služi svojoj namjeni.
Odgojno-obrazovni rad se provodi kalendarski u periodu od septembra do juna sa planiranim mjesečnim temama.U periodu juni-juli-avgust zastupljene su slobodne aktivnosti prilagođene godišnjem dobu ljetu sa akcentom na realizaciju aktivnosti u vanjskom prostoru (park oko vrtića).
Mjesečne aktivnosti su planirane u skladu sa potrebama, uzrasnim mogućnostima i intersovanjima djece, godišnjim dobima, aktuelnim dešavanjima (praznici, manifestacije).
Dnevne odgojno-obrazovne aktivnosti se realizuju u najadekvatnijem dijelu dana za dijete (prijepodne), u periodu između doručka i ručka.
Rad i organizacija kuhinje
U skladu sa Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova i radnih zadataka u Javna ustanova za predškolski odgoj i obrazovanje Goražde su zaposlene dvije kuharice. Njihov zadatak je da prave sedmične jelovnike i spremaju svakodnevno svježe obroke za djecu i brinu se da hranljivi sastojci, bjelančevine, masti, ugljeni hidrati, vitamini, mineralne soli i voda budu zastupljeni prema Normativima za ishranu djece u vrtićima.U vrtiću se prate propisane smjernice za zdravu ishranu djece predškolskog uzrasta koju su preporučili Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, Federalno ministarstvo zdravstva i Zavod za Javno zdravstvo FBiH.
U vrtiću se svakodnevno vrši vizuelna kontrola nabavke, spremanja i serviranja hrane. Hrana odgovara svojim kvalitetom standardima i propisima zdrave hrane za djecu.
U cilju preventivne zaštite zdravlja djece predškolskog uzrasta, potrebno je intervenirati na racionalnoj i pravilno izbalansiranoj društvenoj ishrani, koja ima presudan značaj za očuvanje zdravlja i pravilan rast i razvoj djece. Značaj koji ima dječije doba, kao izuzetno važno razdoblje u životu čovjeka, zahtijeva da se ishrani djece posveti puna pažnja.
Kroz društvenu ishranu djece obezbjeđuje se 75 % od dnevnih energetskih potreba djeteta.
Važan zadatak u predškolskim ustanovama je čuvanje dječijeg zdravlja. U cilju postizanja što većeg stepena ove zaštite, svaka dva mjeseca vrši se dezinfekcija objekta vrtića, kao i njegove opreme. Kontrola korištenja dezinfekcionih sredstava, sa posebnim osvrtom na sanitarne čvorove i vešeraj je svakodnevni zadatak. Svi uposleni koji su u neposrednom kontaktu sa djecom vrše sanitarne preglede u skladu sa zakonom. U vrtiću se vodi medicinska dokumentacija i evidencija o izvršenim ljekarskim i sanitarnim pregledima u cilju preventivnog djelovanja i zaštite dječijeg zdravlja.
U ovoj školskoj godini izvršit će se obnova ljekarskih uvjenja za svako dijete koje je duži vremenski period u vrtiću, a za upis nove djece je također potrebno ljekarsko uvjerenje i rodni list.
Plan sanitarno-higijenskog održavanja vrtića teći će prema slijedećem:
– izraditi i provoditi plan za osiguranje i promovisanje higijenskih uvjeta;
– provoditi higijensko-epideomiološke mjere;
– brinuti o redovnim higijenskim pregledima radnika;
– brinuti o dezinfekciji, dezinsekciji i deratizaciji;
– kontroli hrane i higijene koje provodi Javna ustanova Zavod za Javno zdravstvo BPK-a Goražde.
Sadržaj i obim odgojno-obrazovnog rada
Predškolskim odgojem i obrazovanjem, obezbeđuje se ostvarivanje prava svakog djeteta da se uključi u institucionalizovan oblik odgojno-obrazovnog rada, zadovoljavanje razvojnih potreba djece, potreba porodice i društva.
Odgojno-obrazovni rad u pet odgojni grupa u ovoj ustanovi zasniva se na :
– Cjelovitom razvojnom programu za rad u predškolskim ustanovama BPK-a Goražde,
– Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju BPK-a Goražde,
– Pedagoškim standardima i normativima za predškolski odgoj i obrazovanje BPK-a Goražde,
– Obaveznim programom za djecu u godini pred polazak u osnovnu školu BPK-a Goražde.
Vrste programa u predškolskoj ustanovi
U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju, Pedagoškim standardima i normativima za predškolski odgoj i obrazovanju i Pravilima Javne ustanove za predškolski odgoj i obrazovanje ova ustanova provodi sljedeće programe:
2.1.Cjeloviti razvojni program
2.2.Program za djecu u godini pred polazak u školu
Planiranje i programiranje odgojno-obrazovnih aktivnosti u odgojnim grupama
Kroz svakodnevni rad i aktivnost u Mješovitoj, Srednjoj, Starijoj i Predškolskoj grupi bit će zastupljena slijedeća odgojno-obrazovna područja :
- fizički razvoj
- socio-emocionalni razvoj i razvoj ličnosti
- kognitivni (saznajni) razvoj
- razvoj govora, komunikacije i stvaralaštva kao i zadaci vezani za ova područja
Programski sadržaji i zadaci zahtijevaju poštovanje:
– uzrasne mogućnosti djece;
– različite aspekte razvoja;
– individualizacije u radu;
– aktuelnosti u životnom okruženju;
– pokazatelja praćenja rada.
Polazišta u planiranju odgojno- obrazovnog rada
Osnovna polazišta pri planiranju odgojno-obrazovnog rada su:
-razvojne karakteristike dijeteta i cjelokupne grupe na osnovu individualnog i dobro primjerenog zapažanja;
– razvojni zadaci;
– specifičnost odgojne grupe (predznanje djeteta, iskustvo, temperament, intelektualna razvijenost, stil učenja, stepen spremnosti);
– polazeći od interesa i potreba dijeteta, ali i stvarati nove interese i potrebe;
– okruženje djeteta (okolina u kojoj živi);
– raznovrsnost tema koje prezentiraju stvarnost koja okružuje dijete;
– fleksibilnija organizacija vremena i prostora;